Hétfő, 2017-09-25, 4:21 PM

Warrior (Harcos)


  A harcos egy közelharc-orientált osztály. Ezeket a karaktereket kemény fából faragták, a fegyverek és a taktika mesterei. A harcos különleges képességei természetesen harc központúak. A Harcos a legjobb egy-egy elleni küzdelemben. Sok más játékkal ellentétben, a Harcosnak a WOW-ban rengeteg képessége és választási lehetősége van csata közben.

Erősségek:
- Az összes páncélfajtát, és szinte minden fegyvert használni tud
- Ő bírja elviselni a legtöbb sérülést
- Remek közelharci képességek
- Valósággal lemészárolja a szörnyeket
- Sok felszerelési lehetőség
Gyengéi :
- Nem képes gyógyítani, csak élelemtől, vagy más játékos által tud gyógyulni
- Nagyban függ a felszerelésétől

Megengedett fajok: Ember (Human), Törp (Dwarf), Éj Elf (Night Elf), Gnóm (Gnome), Ork (Orc), Tauren, Élőhalott (Undead), Troll , Draenei

Megengedett felszerelés: ruha, bőr, vért, pajzsok

Megengedett fegyverek: egy- és kétkezes balták, buzogányok, kardok, (dobó)tőrök, botok, minden fellelhető fegyvertípus.
 
Rage (Őrjöngés - Düh)
A Harcosnak van egy vörös düh-sávja (rage-bar). Ez hasonló a varázslók mana-sávjához. Harc közben a Harcos dühbe gerjed az okozott sérüléstől és elszenvedett/elkerült sérülésektől, illetve különleges képességek is dühöt termelhetnek. A sáv folyamatosan töltődik harc közben. Amint a Harcosnak elég düh pontja van, különböző képességeket használhat, amik düh pontokat igényelnek. Ha a Harcos csatázik, a düh-pontok lassan elfogynak. Akkor is elveszti a felhalmozott düh-pontokat, ha harci beállítottságát (combat stance) megváltoztatja, úgyhogy gondolkozz előre és ne változtasd meg csata közben!

Combat Stances (Beállítottságok)
A Harcos különböző beállítottságok közül választhat, ettől függ, hogy milyen képességeket használhat egy harc folyamán. Külön erre a célra van pár gomb az Action Bar felett, aminek segítségével megváltoztatható a beállítottság. Ha harc közben váltasz, elveszted az addig felgyülemlett dühöt, ezt tartsd észben. Általában nem vált az ember beállítottságot csata közben. Ezek a beállítottságok különböző szituációkra jók. Harci beállítottság (Battle Stance) főleg szólózáskor hasznos, ekkor nagyobbat sebez a karakter. Védekező beállítottság (Defensive Stance) kevesebb támadó mozdulatot biztosít, de a Harcosnak több védelmi bónusza lesz. Ez a mód akkor használatos, ha egy csoportban te vagy a fő tank.

Action Bar
 Minden beállítottságnak külön action barja van. A képességeket te rakhatod le erre a barra. Ha beállítottságot váltasz, mindig az éppen megfelelő bar lesz aktív.

Shouts (Kiáltások)
  A Harcosnak több kiáltása van amik harc közben hasznosak lehetnek. Minden kiáltáshoz dühre van szükség, azonnal hatnak és közepes újrahasználási idejük van.

Harci Kiáltás (Battle Shout)
- A party közelharci és távolsági sebzését növeli
Fenyegető Kiáltás (Intimidating Shout)
- A közeli ellenfelek elmenekülnek. A kiáltás célpontját rettegés fogja el. Ennek a képességnek nagyon nagy az újrahasználási ideje, ezért vészhelyzetben használható, mint menekülési lehetőség.
Demoralizáló Kiáltás (Demoralizing Shout)
- A közeli ellenfelek közelharci sebzését csökkenti.
Kihívó Kiáltás (Challenging Shout)
- Minden közeli ellenfél a Harcost fogja támadni ennek hatására. Lassú újratöltődés, legjobb vészhelyzetben alkalmazni a többi csapattárs megmentésére.
Általános képességek

Belső Düh (Inner Rage) - Azonnal maxolja a düh-pontokat.. Lassú újratöltődési ideje miatt csak néhány csatánként lehet használni. A célja, hogy ha túl sok ellenfelet húztok magatokra, vagy nehéz csatának nézel elébe, egyből tudj valamilyen fontos képességet használni.
 
Harci Beállítottságú képességek

Roham (Charge)
- Ezt a harc elején kell használni, hogy dühöt termeljen. A Harcos gyorsan a szörnyhöz ront. Magasabb szinten a képesség segítségével arra is van esély, hogy pár másodpercre a Harcos lebénítsa ellenfelét. Használatához nem szabad aktívan harcban résztvenned, és meghatározott távolságon belül kell lenned a célponthoz. Egy * jel jelenik meg a neved mellett, ha csatázol. Beletelhet kis időben, míg megtanulod rendesen használni a rohamozást.

Hasítás (Rend)
- A következő támadásodtól elkezd vérezni a célpontod. A rendes sebzésen kívül az ellenfeled egy rövid ideig a vérzés miatt is sérülést fog elszenvedni. Ez egy DOT amit csata elején érdemes használni.

Csapás (Strike)
- A következő támadásodnak nagyobb lesz az ereje.
Hamstring - A következő támadásoddal nagyobbat sebzel, és jó eséllyel lelassíthatod az ellenfeledet egy rövid időre. Ezzel meg lehet akadályozni, hogy egy szörny gyorsan elmeneküljön. Ha menekülésre kerülne a sor, akkor is hasznos tud lenni.

Mennydörgő csapás (Thunderclap)
- Közeli területre ható azonnali támadás. Mindenki, akire hatott a támadás enyhe sérülést szenved, és egy rövid ideig nagyon lelassul a támadási sebességük.

Legyűrés (Overpower)
- Azonnali támadás nagyobb sebzéssel. Csak hárítás, blokkolás, stb után használható.

Rúgás (Kick)
- Azonnali támadás nagyobb sebzéssel, ami némi eséllyel megzavarhatja a célpontodat a varázslásban. Ezt a képességet varázslók ellen célszerű használni, hogy megakadályozd őket a varázslásban / gyógyításban.

Büntető Ütés (Punishing Blow)
- A következő támadásoddal nagyobbat sebzel, és kényszeríti a célpontot, hogy rád támadjon. Ezt a képességet hátulról kell használni. Ez az egyik a kevés hergelő képességek közül harci beállítottságban, remek ahhoz, hogy egy bajban lévő csapattárson segíts. Lassú újratöltődési ideje van, úgyhogy ne pazarold.
 
Védekező Beállítottságú képességek

Szétvágó Csapás (Sundering Strike)
- A következő támadásod csökkenti a célpont páncélzatát, ennek a képességnek a hatása egymásra rakódik legfeljebb 5x. Folyamatosan csökkentsd az ellenfél páncélját, hogy minél több sérülést szenvedjen.

Pajzs Blokk (Shield Block)
- A blokkolás esélyét nagy mértékben növeli. Csak egy frontális támadást hárít. Azon kívül, hogy csökkenti a sérülést a bekapott ütéstől, felkészít az ellentámadásra is.

Pajzs Ütés (Shield Bash)
- Azonnali támadás nagyobb sebzéssel, és 75%-os esélyt ad arra, hogy a célpont varázslását megzavard.

Lefegyverzés (Disarm)
- Ha az ellenfél valamilyen fegyvert használ, egy sikeres lefegyverzés nagy mértékben csökkenteni fogja a célpont által okozott sérülést egy rövid időre. Lassú újratöltődési idővel rendelkezik.

Hergelés (Taunt)
- Azonnali hatás, amellyel hergeled az ellenfelet, siker esetén téged fog támadni a célpont. Rendszeresen kell használni, hogy a szörnyek folyamatosan téged üssenek. Ehhez természetesen gyógyítókra is szükséged van, hogy életben tartsanak a csata folyamán.

Bosszú (Revenge)
- Azonnali támadás nagyobb sebzéssel. Ellentámadás esetén még további sebzést okozhatsz az ellenfelednek. Védekező mozdulat után kell használni, legjobb a Pajzs Blokkal együtt alkalmazva.
 
Véres Düh (Blood Rage)
  Azonnal hatás, némi életerőt feláldozva megnövelheted a dühpontok számát. Legjobb, ha a csapatban van gyógyító amikor ezt használod.

Kombók (Combos)
  Használj Pajzs Blokkot/Ütést aztán támadj Bosszúval.

Tanulás
  Nagyon lényeges, hogy több fegyveres képzettséget tanulj, így könnyen átválthatsz egy jobb fegyverre, ha találsz egyet. Tarts magadnál annyi féle fegyvert amennyit csak tudsz, és felváltva használd őket, hogy fejleszd a képességeidet.


Kereskedői képzettségek

Bányászat / Kovácsművesség
- Készíts el minden felszerelést magadnak.
Herbalizmus / Alkímia
- Készíts gyógyitalokat és jótékony hatású szereket.
Elsősegély
- Nem tudod magadat gyógyítani, szóval használd ezt a képzettséget, hogy csökkentsd a pihenőidőket.
Főzés / Horgászat
- Fogj és készíts ételt hogy a harcok közti pihenőidőt csökkentsd.
 
Tippek
- Játssz együtt gyógyítókkal (Pap, Sámán, Druida) hogy életben maradj.
- Válassz ki egy vagy több kétkezes fegyver típust amit használni akarsz. Pontokba kerül mindegyiknek az elsajátítása, ezért csak kevésre koncentrálj.
- Használd jól a Dühödet! Ha varázslóval harcolsz, hagyj egy kis dühöt, hogy egy jól időzített ütéssel/rúgással megzavard őt a varázslásban. Lehet, hogy többet sebzel rajta, ha előbb használod, de ha aztán meggyógyítja magát, sokat nem értél a dologgal.
- Próbáld el előre eltervezni a képzettségeidet. Ha sok hp-s tankot akarsz, stamina és vitézség képzettségeket tanulj. Ha egy brutális sebző akarsz lenni, az erő és fegyverspecializálódó képzettségeket válaszd.
- Védd a csapattársaidat, a pap vagy a mágus nem azért van, hogy őt támadják a szörnyek. Hergeld az ellenfeleket, hogy téged támadjanak.