Péntek, 2024-04-19, 9:57 AM

Profession/Szakmák


Enchant - Skinning - Herbalism - Mining - Leatherworking - Alchemy - Blacksmithing  Engineering - Inscription - Jewelcrafting - Tailoring
Cooking - First aid - Fishing


Gyűjtögető szakmák:



Disenchant
Herbalism


Mining
Skining

  

Alkotó szakmák:

                               

Leatherworking
Enchanting
Alchemy
Inscription
Jewelcrafting
Blacksmithing


Engineering
Tailoring


Másodlagos szakmák:





COOKING
FIRST-AID
FISHING
ARCHEOLOGY


A foglalkozás egy olyan szakma, melyet a játékos karakterek karakterosztálytól, oldaltól, vagy fajtól függetlenül tanulhatnak. Az első megszerezhető receptek jól jönnek az alacsonyabb szintű karakterek felöltöztetésénél (főleg azok számára, akiket nem segít egy magasabb szintű társuk). Néhányan azt állítják, hogy amint elkezdesz instance-okba járni, az ott eső dolgok általában jobbak, mint az elkészíthető tárgyak azonos szinten, azonban ez nem mindig igaz. Elég gyakran megesik, hogy a játékosok által készített tárgyak valamely tulajdonságuk, vagy használhatóságuk miatt bármilyen szintű karakter számára értékesek lehetnek.


 Sok jó, magas-szintű receptet frakciók képviselői árulnak. A frakciók farmolása sok kézműves számára több hetes elfoglaltságot, és jelentős kiadásokat jelent, amennyiben nem áll a készítő mögött egy guild. Nem ritka, hogy egy kézműves kettő gyűjtögető foglalkozással kezd (általában Skinning/Mining vagy Skinning/Herbalism), majd később megtanulja az első alkotó foglalkozását, és végül egy másodikat is, hogy az adott frakció által nyújtott lehetőségeket teljes mértékben kihasználhassa.


 A karaktered számára a leghasznosabb megoldás, ha a játék folyamán a karaktered szintlépésével párhuzamosan fejleszted foglalkozásait. A magas szintű kézművesség, ebbe beleértve a specializálódást is, rendkívül hasznos és jövedelmező lehet, különösen olyan receptek esetén, melyek a játék végén található frakcióktól, illetve a magas szintű instákból szerezhetőek be. (Ezek nagy része Bind on Pickup.) Emellett számos küldetés létezik, melynek befejezéséhez játékosok által készített tárgyakra van szükség.


 Lehetőséged van a megtanult foglalkozás "elfelejtésére", majd egy újabb tanulására is, azonban így elveszted az eredeti foglalkozást. Ha újra meg szeretnéd tanulni, elölről kell kezdened tanulását. Emellett az időközben beszerzett recepteket is elfelejted, ezeket is újra meg kell tanulnod. Az újonnan választott foglalkozás szintezése szintén 1-es skillről indul. Egy foglalkozás elfelejtéséhez nyisd meg a skills panelt (k a gyors billenytű), kattints a megfelelő foglalkozásra, majd a panel alsó részén megjelenő apró ikonra. Jól gondold át, mielőtt elfelejtesz egy foglalkozást! Ha meggondolod magad, akkor sem kaphatod vissza régi foglalkozásod!
 Elsődleges és másodlagos foglalkozások


 Egy időben csak 2 elsődleges foglalkozásod lehet, és nem vagy köteles foglalkozást választani.
Emellett bármennyi másodlagos foglalkozást is felvehetsz, azonban ez sem kötelező.
Elsődleges gyűjtögető foglalkozások
 Enchanting A tárgyak kiábrándításával alapanyagokhoz jutsz (a Disenchanting képesség segítségével).
Herbalism Segítségével gyógynövényeket gyűjthetsz a földről, illetve néhány halott mobtól.
Bányászat Ércet, ásványi anyagokat, különböző drágaköveket és köveket a földből kiálló erezetekből és lerakódásokból bányászhatsz, megköveteli a Mining Picket. Az olvasztás al-szakma kovácstűzzel felolvasztja az ércet és fém rudat készít belőle.
Nyúzás Halott lényeket nyúzhatsz meg, ezzel irhára, bőrre vagy pikkelyre szert téve.
Elsődleges alkotó foglalkozások
 Néha "termelő", vagy "építő" foglalkozásoknak is nevezik ezeket...

Alkémia Segítségével varázsitalokat, elixíreket, flaskákat, olajokat és más alkímiai dolgokat (általában folyadék) hozhatsz létre gyógynövények és reagensek felhasználásával. (Specializálódás: Varázsital mester, Elixír mester, vagy Átalakító mester)
Kovácsolás Kovácsolhatsz fémeszközöket, például fegyvereket, valamint mail és lemez fegyverzetet, kulcsokat és egyéb más hasznos kereskedelmi árut. (Specializálódás: fegyverzetkovács vagy fegyverkovács. A fegyverkovácsok tovább is szakosodhatnak: kardkovács, fejszekovács, vagy kalapácskovács irányokba) s
Enchanting Segítségével különleges tulajdonságokat, illetve statokat bűvölhetsz tárgyakra.
Engineering Egy engineer különféle mechanikus eszközöket és robbanóanyagokat hozhat létre, mint például gránátook, robbanó bárányok, mechanikus [[[kedvencek]], és még sok minden mást is. (Specializálódás: goblin vagy gnóm engineering)
Inscription Segítségével különféle véseteket hozhatunk létre, melyek létező képességek és varázslatok tulajdonságait módosítják. <
Jewelcrafting: Különböző ékszereket, gyűrűket és trinketeket, és socketekben használható gyémántokat hozhatsz létre.
Leatherworking Segítségével mindenféle bőr-árut hozhatsz létre, például bőrpáncélt, vagy armor kiteket. (Specializálódás: Dragonscale, Elemental, vagy Tribal Leatherworking)
Tailoring Ruhapáncélt és zsákokat hozhatsz létre.. (Specializálódás: Primal Mooncloth, Shadowcloth, vagySpellcloth)



 Másodlagos foglalkozások


 Ezek közül bármennyit felvehetsz egyidőben.
Cooking Segítségével ételeket főzhetsz, amelyek időleges buffokkal is szolgálhatnak.
First aid Segítségével kötszert, és méregtől megszabadítő ellenmérgeket készíthetsz
Fishing Szerezhetsz halakat tavakból, folyókból és óceánokból.
 Skillek fejlesztése


 Ahogy fejlődik egy skilled, az egyes recepteknek egyre kevesebb esélyük lesz skilled növelésére (amikor már egyáltalán nem növelhetik skilled kiszürkülnek a foglalkozás-ablakban). Amikor egy recept zöld színű lesz, már csak ritkán növelheti skilled. A sárga receptek körülbelül a próbálkozások 50%ában növelik skilled, míg a narancssárga receptek mindig pontosan 1 skillpontot adnak (ezalól csak a skinning képez kivételt, ahol a narancssárga színű holtestek közül nem mind növeli a skilled, és gyakran több ilyen színű is kell egy újabb pont szerzéséhez.
 A skill növekedés esélye egy adott színen belül is változó. Például, ha egy tárgy 240es színen válik narancssárgából sárgává, és 255ös skillen sárgából zölddé, akkor a skill növekedés esélye 240-245 környékén majdnem olyan jó lesz, mintha narancsárga lenne, közepes 245-250 környékén, és alig jobb a zöldnél 250-255 magasságában. Gyakran jobban megéri magasabb szintű sárga tárgyakat készíteni, mint narancssárgákat. Azonabn alacsony szintű sárga tárgyakat csak akkor készíts, ha nem drága az adott tárgy (vagy esetleg eladható).


A foglalkozások megtanulása:
 Ahhoz, hogy belefoghass egy foglalkozásba, fel kell keresned egy tanárt (NPC), akik a megfelelő pénzösszeg ellenében megtanítja neked az alapokat. Csak ezután kezdhetsz bele a további fejlődés hosszú folyamatába.

A foglalkozás gyakorlása:
 Ha megtanultad a foglalkozást, a használatához szükséges panelt a Skill panel (P) általános (General) részében tudod megnyitni. Ezt az ikont az action barodra is ki tudod húzni, így később egyszerűbben férhetsz hozzá.

Szintek:
 Csakúgy, mint a kaszton belüli fejlődés, a foglalkozások fejlődése is szintekben van meghatározva. Annak elkerülése végett, hogy alacsony szintű játékosok túl hamar foglalkozásuk mestereivé válhassanak, a foglalkozások szintjei is a játékos (kasztbeli) szintjéhez kötöttek: Apprentice (tanonc) az 5. szint, Journeyman (segéd) a 10. szint, Expert (szakértő) a 20., Artisan (mesterember) a 35. szint, Master (mester) pedig az 50. szint elérésekor lehetsz leghamarabb (bár mivel outlandra csak 58-as szinttől lehet menni törvényesen, így ha csak ott van tanító, aki meg tudja tanítani neked a Master szintet, akkor csak 58-as szinten érheted ezt el). A Skill (szakértelem) növelése:
 Azt, hogy egy feladat teljesítése mennyire megvalósítható, illetve milyen mértékben jelent még számodra kihívást, a tárgyak, illetve a receptek nevének színe jelöli:br>

Szürke: a feladat könnyedén teljesíthető, nem jelent már számodra kihívást illetve fejlődési lehetőséget.


Zöld: nem nagy kihívás, legtöbbször könnyedén teljesíted, de olykor azért jelenthet még új tapasztalatokat.


Sárga: mérsékelt kihívás, van benne fejlődési lehetőség


Narancssárga: a legoptimálisabb kihívás, a legtöbb foglalkozás esetén minden alkalommal fejlődést jelent


Piros: túl nagy kihívás, nem tudsz megbirkózni a feladattal


Receptek:
 A termelői jellegű foglalkozások esetében el kell sajátítanod a tárgyak elkészítésének receptjét. Ezeknek jórészét a megfelelő szint, illetve skill elérésekor a tanároknál tanulhatod meg, a többit viszont árusoktól, illetve lootként, vagy a többi játékossal kereskedve szerezheted meg. A különböző receptek, csakúgy, mint a többi játékbeli tárgy, megtalálásuk és megszerzésük nehézségének függvényében különböző ritkaságértékkel bírnak. Érdemes észben tartani, hogy a fehér nevű receptek legtöbbször megvásárolhatóak NPC árusoktól.