Vasárnap, 2017-11-19, 5:44 AM
Tapasztalati pontok és tulajdonságok


A játék során a karakternek különféle küldetéseket kell végrehajtani és szörnyeket kell legyozni. Ezekért tapasztalati pontokat (Experience Point, XP) kapnak. Kelloen magas számú tapasztalati pont összegyujtése után eggyel magasabb tapasztalati szintre (Experience Level) lépnek, ahol a tulajdonságaik erosödnek, és újabb képességeket, varázslatokat tanulhatnak meg. Minden játékos 1-es szinten indul, kivéve a halállovagokat. A legmagasabb elérheto szint az eredeti játékban a 60., azonban a megjeleno kiegészítok 10-10 szinttel feljebb tolják ezt a határt. Ha egy játékos egy ideig nem játszik, vagy betér az egyik fováros fogadójába (Inn), akkor átlép egy speciális állapotba (Rested). Ez az állapot az eltöltött ido függvényében bizonyos mennyiségu XP megszerzéséig tart, mely ido alatt a megölt ellenség után kétszeres tapasztalatot kap, hogy a játékos ne legyen hátrányban a nála többet játszó társaival szemben. Egyes feltételezések szerint van viszont olyan állapot is, amikor a fejlodo karakter tapasztalati pont-levonást kap vagy akár szintjeit is csökkenheti a játék, ha túl sokat játszik, de mivel nagyon valószínu, hogy ilyen felhasználó nincsen, kétséges ez a fajta beépített büntetés létezése is.
Tulajdonságok

A karaktereknek alapvetoen öt alaptulajdonságuk (Stats) van:

    Ero (Strength) – Növeli a támadóerot közelharci fegyverekkel, és a pajzzsal felfogott sebzést növeli.
    Ügyesség (Agility) – Növeli a támadóerot közelharci és távolsági fegyverekkel, a kitérési esélyt (dodge) fizikai támadások elol, valamint a páncélzat értékét (armor rating) és a fizikai sebzés kritikus találatának esélyét.
    Állóképesség (Stamina) – Növeli az életerot.
    Intelligencia (Intellect) – Növeli a manát és a a mindenkori támadó vagy gyógyító varázslatok kritikus találatának esélyét.
    Lélek (Spirit) – Gyorsítja az életero és a manna regenerálódását, illetve egyes varázslatot elonyben részesíto kasztok varázserot (Spell Power) kapnak belole, ami növeli a hatékonyságukat.

A játék ezek segítségével határozza meg az alábbi tulajdonságokat:

    Életero Pontok (Hit Points) - A mindenkori életero nagysága határozza meg, hogy a játékos meddig képes elviselni a sérüléseket, mielott meghalna. Harc után az életero lassan feltöltodik.
    Mana Pontok (Mana Points) - A manna mennyisége határozza meg, hogy mennyi mágiát használhat a játékos. Harc alatt is képes regenerálódni, de csak minden 5 másodpercben X mennyiséget. Az elértheto karakterek 3/4-e mannát használ varázslataihoz és minden egyes szintlépéssel növekszik az elérheto manna mennyisége (igaz a mágiák mannakövetelménye is).
    Energia (Energy) - A zsivány (rogue) és a macskaformában szerepelo druida energiát használ a harc során, amely a harc kezdetén maximálisan fel van töltve, képességek használatával fogy, de magától regenerálódik. Az energia maximális értéke 100, de tehetséggel megnövelheto.
    Düh (Rage) - A harcos (warrior) és a medve formában szereplo druida használja fel saját dühét, mint képességeinek forrását. A düh a harc elott teljesen le van merülve, de minden egyes sikeres támadással növekszik (gyorsabb fegyverekkel kevésbe, lassabbaknál nagyobb mennyiségben), de egy-két képesség is generálhat egy kevés dühöt a harc elején. A felnem használt energiák lassan de biztosan lemerülnek. A düh maximális értéke 100.
    Rúnaero (Rune Power) - A rúnákból kinyerheto energiát csak a halállovag (death knight) használ. A muködési elve kicsit különbözik a dühtol mivel csak a felhasználható 6 rúna ad rúnaerot, de a harc kezdetén szintén teljesen le van merülve. A rúnaero maximális értéke 100, de tehetséggel megnövelheto.
    Támadóero (Attack Power) - A normál közelharci- vagy távolsági (Ranged Power) csapások másodpercenkénti sebzését növeli
    Varázsero (Spell Power) - Mind a gyógyító-, mind a hagyományos varázslatok erejét növeli
    Páncélzat (Armor) - Minél több, az okozott sérüléseknek erejét annál nagyobb százalékát csökkenti.
    Védelem (Defense) - Minél több, annál nagyobb a valószínusége, hogy elkerüld vagy blokkold a csapásokat, csökkenti a kapott sérüléseket és a kritikus találatokat okozó hatásokat, ugyanakkor növeli az ellenség figyelmét (Threat), így támadásaik elso számú célpontjává válhatsz. Ez a képzettség létfontosságú a sebzéselnyelo tankok számára.
    Találati esély (Hit) - Minél több, annál biztosabb, hogy az ellenfeled nem tud kitérni a varázslatod/ütésed elol.
    Kritikus esély (Crit) - Minél több, annál biztosabb, hogy a következo ütés/gyógyítás/varázslat hatása megkétszerezodjön.
    Elkerülési esély (Dodge) - Minél több, annál valószínubb hogy elkerüljed az ellenséges közelharci- és távolsági csapásokat.
    Blokkolási esély (Block) - Minél több, annál valószínubb hogy az okozott sérülés mértékét csökkenjen vagy teljesen elnyelodjön. Csak akkor muködik, ha a játékos pajzsot visel.
    Hárítási esély (Parry) - Minél több, annál nagyobb az esélye, hogy közelharcban az ellenség támadása során fegyvereitek összecsapjanak, így egyikotöket sem éri sérülés.
    Szakértelem (Expertise) - Minél több, annál valószínubb, hogy az ellenség nem fogja tudni elkerülni a csapásodat és csökkenti támadásod elhárítási esélyét is.
    Rugalmasság (Resilience) - Minél több, annál kisebbet ütnek a karakterre az ellenfelek, illetve csökkenti a kritikus ütés valószínuségét, annak erejét, továbbá a mannaelszívó- és a DoT (Damage over Time; Bizonyos ideig tartó folyamatos sebzés) hatások okozta veszteségeket is. Leginkább PvP-ben (játékos játékos ellen) használatos.
    Páncéláthatolás (Armor Penetration) - Minél több, annál nagyobb mértékben csökkenti a célpont védelmi értékeit, tehát a viselt páncélok által kapott sebzéselnyelés mértékét.
    Varázslattal szembeni ellenállás (Resistance):
        Tuz (Fire)
        Fagy (Frost)
        Természet (Nature)
        Árnyék (Shadow)
        Arkán, Titokzatos (Arcane)
        Fény, Szent (Holy) (Csak varázsitallal és aurával növelheto)