Péntek, 2024-04-19, 2:35 AM
Shaman


   A sámánok a klánok és törzsek szellemi vezetői. Kapcsolatba lépnek a szellemekkel, látomásaik vannak a jövőről, s átvezetik népüket a legsötétebb korszakokon is. Bölcsességük és derűjük miatt sokan - hibásan - békés természetűnek tartják őket. De ha kihívják őket, a sámánok számos erővel léphetnek fel azok ellen, akik a természet rendjét fenyegetik.

  A sámánok a papokhoz képest csak másodlagos gyógyítóknak tekinthetőek, s meglehetősen szórakoztató választékkal bírnak a varázslatokból és egyéb lehetőségekből. A sámánokat különösen a gyógyítás és a különféle előnyöket biztosító totemek miatt szeretik a csapattagok. A sámánok a totemek négyféle típusával rendelkezhetnek: Föld, Tűz, Víz, Levegő. A sámánnal való játék egyik igen lényeges eleme, hogy kitaláljuk, az adott szituációban melyik totem lenne a legelőnyösebb.

  A sámán leginkább a paladinhoz hasonlít, csak éppen jóval kevesebb páncélzattal rendelkezik.
 
Engedélyezett fajok:
Ork, Tauren, Troll, Draenei

Alap értékek: életerő / mana.

Hozzáférhető felszerelés: ruházat, bőr, pajzs , mail vért (lvl 40 képzéssel)

Hozzáférhető fegyverek:
egykezes buzogány, botok, egykezes fejszék (képzést követően
 
Totemek:

  A sámán legfeljebb négy csoportba sorolható totemekkel rendelkezhet: Föld, Tűz, Víz és a Levegő. A sámánnak minden egyes totemet küldetések során kell kiérdemelnie. Az első elérhető totem a Föld totem, a többi csak magasabb szinten válik hozzáférhetővé. Minden egyes szintlépéskor meg kell állni az oktatónál, hogy kiderüljön, van-e a tarsolyában valamilyen új totem-küldetés.

  A totemek kétféleképp jelennek meg a játékban - inventory tárgyként, vagy pedig valamilyen varázslat hatásaként. Annak érdekében, hogy a sámán totem varázslatot használhasson, ki kell érdemelnie, és rendelkeznie kell (az inventory-jában) az adott elemhez szükséges totemmel. Amikor totem varázslatot akar kimondani, időlegesen egy mágikus totemet hoz létre a közelben a földön, amit aztán a szörnyek, és a játékosok észrevehetnek, s így meg is támadhatják.
- A totemek stabilak maradnak, és nem mozognak a játékossal együtt. Ha a játékos és a csapattársak érezni akarják áldásos hatását, akkor nem szabad tőle túlságosan eltávolodniuk.

- A totemek lélekkötő (Soulbound) dolgok, ami azt jelenti, hogy nem adhatóak át más játékosoknak. Hogy egy adott totem típushoz tartozó totemet meg tudj idézni szükséged lesz az inventorydban arra a bizonyos totemre. Például, ha a Tűz totem típus Perzselő (searing) totemjét kívánod megidézni, kell hogy legyen egy Tűz totem az inventorydban. Jó hír, hogy a totemek végtelen felhasználási lehetőséggel bírnak, ha már egyszer megszerezted őket. A totemek használatához nem kell folyamatosan alkotórészeket vásárolgatnod.

- Minden egyes totemtípusból csak egy aktív totemed lehet egy időben. Például négy totemet idézhetsz meg egy időben: egy föld, egy tűz, egy víz és egy levegő totemet.

- Az utolsó totem mindig "felülírja" azt megelőzőt hasonló típusú totemet. Ha például egy tűz totemet idézel, akkor egy másik tűztotemet kell idézned ahhoz, hogy ennek hatóereje megszűnjön. Ezt azért fontos tudni, mert csak a manádat vesztegeted, ha két ugyanolyan típusú totemet idézel meg egy időben.

- A szörnyek megtámadhatják a totemeket. Ezt érdemes észben tartani, ha egy ellenséges sámán idéz meg egy totemet. Ha ezt látjátok, nyugodtan támadjátok meg, és pusztítsátok el.
 
Föld (earth) totemek

Stoneskin (Kőbőr) totem:
  A fizikai sebződést csökkenti.

Earthbind (Földkötés) totem:
  Lelassítja az ellenfél mozgását. Érdemes akkor használni, mikor az ellenfél épp el akar menekülni. Ez lelassítja őket, így még azelőtt megölhetőek, mielőtt a barátaiktól segítséget kérnének.

Strength of the Earth (A Föld ereje) totem:
  A közelben tartózkodó csapattagok erő-bonuszt nyernek. Ez valószínűleg azt eredményezi, hogy a sebzésük megnő, és egyéb kedvező hatása is lehet (a karakterosztálytól függően). Ha sok csatatank van a csapatban, elég hasznos kis totem lehet.

Stoneclaw (Kőkarom) totem:
  Arra ösztönzi a környező lényeket, hogy megtámadják. Ez az egyik leghasznosabb totem. Ha a szörnyek a totemet támadják, nem támadnak téged, vagyis kevésbé sebződsz a harcban. Valamilyen szinten a menekülés támogatására is jó ez a totem. Meg kell idézni, majd uccuneki, ha a szörnyek megtámadták a totemet. Ez néha elég lehet ahhoz, hogy a karakter épp bőrrel megússza a dolgot.

Tremor (Földrengés) totem:
  Megrázza a földet maga körül, felébresztve a csapattagokat a sérülékenyebb állapotból. Ez a totem akkor hasznos, ha a szörnyek megpróbálnak elaltatni benneteket, vagy más, egyéb ártalmas helyzetbe akarnak hozni benneteket
 
Víz (water) totemek

Healing Stream (Gyógyító áradat) totem:
  A közelben tartózkodó csapattagokat gyógyítja. Csata közben és (inkább) utána használandó.

Frost Resistance (Fagyellenállás) totem:
  A csapattagok faggyal szembeni ellenállását növeli. A fagytámadással rendelkező szörnyek ellen jó.

És további sok érdekes és hazsnos totem......

Különös képességek!

Ghost Wolf (Szellemfarkas)
 Olyan gyorsan kutasd fel ezt a képességet, amilyen hamar csak lehetséges. Segítségével átváltozhatsz farkassá, és jóval gyorsabban futhatsz! Ha megtanultad ezt a képességet egy speciális gomb jelenik meg a kezelőfelületen. A Szellemfarkas formában nem lehet varázsolni (és még sok egyéb dolgot sem tehet meg az ember). Viszont vásárolhatsz, és elmehetsz a bankba is. A légi hátasokat nem használhatod ebben a formában.

Astral Recall (Asztrális visszahívás)
  A sámán arra használhatja ezt a varázst, hogy visszatérjen az "otthon-pontra" (Home point). Ez egy csomó esetben igen hasznos, például eladás, küldetések kapcsán, találkozók esetén stb...

Rebirth (Újjászületés)
 Újjáéleszti a játékosokat! Felbecsülhetetlen képesség, amire elég gyakran szükség is lesz, s a csapat igen nagyra is értékeli a dolgot.
 
 
Föld mágia

Earth Shock (Földlökés):
  Közvetlenül sebző varázslat, ami megakadályozza, félbeszakítja egy varázslat megidézését is. Futás közben is megidézhető.

Rockbiter Weapon (Kőharapó fegyver):
  Minden egyes ütés esetében (pozitív) sebzés módosítót ad.
 

Szellem (spirit) mágia

Purge / Dispel (Tisztítás):
  Egy mágikus hatást megszüntet. Akkor kell használni, ha az ellenfélen valamilyen tápoló bűbáj van. Ha ezt eltávolítottad, gyengébb lesz, s remélhetőleg könnyebb lesz megölni.

Far Sight (Távolbalátás):
  A varázshasználó nézőpontját a célpont területre helyezi át. Nagyon jó felderítésre, ha egy bizonyos NPCt akarunk megtalálni, és egyszerűen SZÓRAKOZTATÓ! A Far Sight sirály egy spell!
 
Tűz mágia

Flame Shock (Lánglökés):
  A célpontot tűz lepi el, amely egy ideig sebződést okoz. Akkor érdemes használni, ha egy szörnnyel hosszabb ideig kell viaskodni. Ha olyan esetben használja valaki, mikor a szörnyet elég gyorsan leveri, gyakorlatilag elpazarolta a varázst.

Flametongue Weapon (Lángnyelvű fegyver):
  Tűzsebzést ad a játékos fegyverének. A képesség egy lenyűgöző grafikai effektet is ad a fegyverednek, ami valószínűleg felkelti a többi játékos figyelmét is. Futás közben is megidézhető.

Molten Blast (Olvasztó robbanás):
  Közvetlenül sebző varázslat. A Villámcsapás (Lightning Bolt) helyett is lehet használni. Ha tehetségesnek érzed magad, akkor inkább koncentrálhatsz a tűz mágiára is, s elsődlegesen ezt is használhatod.
 
Víz mágia

Healing Wave (Gyógyító hullám):
  Egy barátságos célpontot gyógyít. Ez a karakter gyógyító varázslata. Ez az egyik legfontosabb varázslat, mert szükséged lesz rá magad, és társaid gyógyítása érdekében is.

Frostbrand Weapon (Fagyos fegyver):
  Fagysebzést ad a játékos fegyverének, s le is lassíthatja az ellenfelet. Nagyon jó együtt használni az Earthbind (Földkötés) totemmel, ha a szörnyek el akarnak szelelni.
 
Levegő mágia

Lightning Bolt (Villámcsapás):
  Közvetlenül sebző varázslat, mely alkalmas szörnyek kivégzésére, sebzésére, vagy éppen arra, hogy felhívjuk vele magunkra a figyelmet. Specializálhatja rá magát a karakter, vagy átnyergelhet a tűz mágiára, és akkor az Olvasztó robbanást választhatja helyette.

Lightning Shield (Villámpajzs):
  Megadja annak esélyét, hogy a támadót megsebzi. X töltéssel rendelkezik. Nagyon jó védelemre, illetve további sebzés okozására.
 
 
Egyéb varázslatok:

Water Breathing (Vízlélegzés)
  Akkor hasznos, ha valaki hosszabb ideig küzd a víz alatt, vagy csak egyszerűen a felfedezés és a játékélmény miatt. Más játékosokra is rá lehet mondani!

Magasabb szinten még további sirály effektek is vannak..
 
 
Tippek :
  A csata elején érdemes a Searing (Perzselő) totemet megidézni, aztán közvetlenül sebző varázslatokat (Villámcsapás, Olvasztó robbanás) használni, hogy a szörnyeket odacsaljuk. Ha az ellenfelek varázshasználók, az Earth Shock (Földlökést) célszerű használni, ami megakadályozza őket a varázslásban (vagy gyógyításban). Ha valaki szólóban játszik, a Lightning Shield (Villámpajzs) megidézése jó ötlet, a fegyvert valamivel fel kell tápolni, aztán indulhat a csata. Egy bizonyos ponton érdemes lehet megidézni a Kőkarom (Stoneclaw) totemet, ami lehetőséget ad számodra a gyógyításra, vagy hogy elmenekülj, ha épp bajba kerültél. Az Earthbind (Földkötés) varázzsal megakadályozhatod, hogy a szörnyek elmeneküljenek, vagy épp kivégezheted a menekülő szörnyeket valamilyen lökés varázslattal, vagy valamilyen direkt sebző spellel.

- Többféle lehetőségek is vannak arra vonatkozólag, hogy a karaktert miként tervezzük meg. Lehet a nehéz páncélzat, a védelem növelése, a védelmi képességek fejlesztése felé elmozdulni, de a karakter választhatja azt is, hogy elsősorban a varázshasználó oldal erősítésére koncentrál, mint a mana, varázslat specializáció és így tovább.