Péntek, 2024-04-26, 11:20 AM

Rouge (Zsivány)





  Azeroth zsiványai - kik otthon érzik magukat az árnyak között s hihetetlen gyakorlottsággal képesek eltűnni az ember szeme elől - akkor érzik magukat a legjobban, ha a háttérben tevékenykedhetnek. A zsiványok igazán abban tűnnek ki, hogy maguk javára fordítanak bármilyen helyzetet, s hogy akkor csapnak le, amikor az a legnagyobb haszonnal kecsegtet. Ravasz trükkjeiknek, fizikai képességeiknek, a megtévesztésben, rejtőzködésben és álcázásban való kiemelkedő jártasságuknak köszönhetően a zsiványoknak nem okoz problémát, hogy tolvajként, gyilkosként, kémként, vagy éppen bérgyilkosként munkát találjanak maguknak.

  A zsivány karakterosztállyal igazán bonyolult és szórakoztató játszani. A sikered azon múlik, milyen jól tanultad meg, hogy hogyan is használhatod képességeidet, de a játékos a megfelelő tapasztalattal és tudással mestere lehet a zsivány karakternek.

Erősségek
- A rejtőzködéssel kapcsolatos képességek lehetővé teszik a zsivány számára, hogy sokkal könnyebben eljusson bizonyos helyekre, mint a legtöbb egyéb karakterosztály képviselője.
- Az igen erős zárnyitás képességek / hozzáférés más osztályoknál nem áll rendelkezésre.
- A zsivány sprint (Sprint) képességének köszönhetően sokkal könnyebben el tud menekülni a csatából, s rövid ideig a sebességét is növelheti ezzel a képességgel utazás közben.




Gyengék: A paladin és harcos osztálynál kevésbé bírja a sebződést, mivel csak bőrszerkókat viselhet.

Kihívások
- Mesteri szintre emelni a rejtőzködés képességének használatát.
- Megfelelő módon manipulálni a szörnyek gyűlöletét, így ha van rá lehetőség a csatatankok fogják fel a sebződés legnagyobb részét.
- Hatékony kombók megismerése és használata.

Engedélyezett fajok:
Ember (Human), Törpe (Dwarf), Éj elf (Night Elf), Ork (Orc), Élőhalott (Undead), Gnóm (Gnome), Troll , Vérelf (Bllod Elf)

Alap értékek: Életerő / Energia

Hozzáférhető felszerelés: ruházat, bőr, kis kerek pajzs.

Hozzáférhető fegyverek: tőrök, dobófegyverek (képzést követően), kard (képzést követően), íj (képzést követően), számszeríj (képzést követően).

 

Energia
  A zsiványnak legtöbb képessége használatához energiára van szükség. Az energia az idő elteltével termelődik. Ez az energia mennyiség nem növelhető.

Rejtőzködés

  A rejtőzködés azt a képességet jelenti, mikor észrevétlen maradsz ellenfeleid számára. Nem ugyanaz, mint a láthatatlanság. Ha valami/valaki rejtőzködik, attól még észrevehető. Ugyanakkor az ilyen módban levő játékosok átlátszóak, tiszták lesznek, s beleolvadnak a környezetükbe, a háttérbe, s így sokkal nehezebb őket észrevenni.

  Annak sikere, hogy vajon észrevétlen tudsz-e maradni a rejtőzködés készséged szintjétől, a szörny helyzetétől függ, valamint attól, hogy milyen közel vagy az ellenfélhez.

A rejtőzködés használata

  A rejtőzködés használatával a szörnyek háta mögé kerülhetsz, ahol aztán mindenféle pajkos dolgot lehet csinálni, mint például a gyengítés/bénítás (Sap), a hátbaszúrás (backstab), vagy a rajtaütés (ambush). Ha nem rejtőzködnél, a szörnyek egyszerűen megfordulnának, és jól fejbevernének. Próbáld meg felbecsülni a szörny mozgását, tevékenységének mintáját, s a megfelelő pillanatban lépj a háta mögé. Ez sokkal könnyebben megy majd, ha már a rejtőzködésben eléred a második szintet, ami lehetővé teszi, hogy gyorsabban mozogj. A zsiványok jellemző harcmodora, hogy az először a rejtőzködés használatával a szörny háta mögé osonnak. Ezt követően hátbaszúrással (Backstab), bénító csapással (Sap), rajtaütéssel (Ambush), vagy épp egy övön aluli ütéssel (Cheap Shot) megkínálják az ellenfelet, ezt követően már normál módon folyik a harc, de a lényeg az, hogy a szörny már jóval rosszabb állapotban van.


Rejtőzködő csalogatás (pulling)

  A rejtőzködés nagyon jó a szörnyek csalogatására is. A zsivány aktiválja rejtőzködő képességét, majd anélkül, hogy a környező szörnyek figyelmét (agresszióját, támadási kedvét) felkeltené az ellenfélhez osonhat. Ahogy a zsivány egyre képzettebb lesz a rejtőzködés művészetében, úgy használhatja ezt a képességét egyre hatékonyabban a csalogatás, beetetés során.


A rejtőzködés fejlesztése

  A rejtőzködés készségének javításához az kell, hogy szembekerülj egy szörnnyel, és felkeltsd a figyelmét. Akkor tudod, hogy elérted amit akartál, mikor a szörny megáll, és a normális hangját kezdi el nyomatni (éber/dühös hangulat). Ekkor továbbra is észrevétlennek kell maradni (nem mozdul a karakter, és a megfelelő helyen marad), s a karakter bonuszt kap a skill értékére.


Kombó pontok, és befejező mozdulatok

  Nagyon sok olyan zsivány képesség létezik, amely kombó pontokból épül fel, majd ezt követően egy "befejező"mozdulatra van szükség, hogy a karakter szabadjára eressze a megszerzett kombó pontok erejét.


Kombó pont mutatója

  Miután megszerezted az első kombó pontodat vess egy pillantást a képernyő legtetején, középen elhelyezkedő név sávra, mely a szörnyeteg nevét mutatja. A portrétól jobbra egy kis világító pontot lehet látni, és még több pontot, ami sötét maradt. Ez a kombó pont mutató, s azt mutatja, hogy egy kombó ponttal rendelkezel. Ha nyersz még egy kombó pontot, már két pont fog világítani. Ezt figyelve mindig tudni fogod, hogy eddig hány kombó pontot táraztál be, s hogy mikor engedd őket szabadjára egy befejező mozdulattal. Érdemes megnézni a befejező mozdulatot is, hogy az ember tudja, egy bizonyos hatás eléréséhez hány kombó pontra lesz szüksége.

 

Deception / Csalás

Feint / Csel (kombó mozgás)
- A csel végrehajtásával nem okozol sebzést, de egy kis mértékben csökkented a fenyegetettséged mértékét. A célpontnak szemtől szembe kell veled állnia. A lényege ennek a képességnek, hogy csökkentse egy szörny irántad érzett gyűlöletét, így az inkább egy másik csapattagot fog megtámadni, aki jobban felkészülve várja a támadást (pl. egy paladin, vagy egy harcos).

Distract / Figyelem elterelés
- Zűrzavart keltesz, elterelve a környéken tartózkodó összes szörny figyelmét X másodpercre. Nem szakítja meg a rejtőzködést.

Blind / Megvakítás
- Megvakítja a célpontot, amelynek következtében az meglehetősen zavarodottan a mozgási sebességének X%-án bóklászik ide-oda X másodpercen keresztül. Szükséges hozzá Vakító por is (Blinding Powder)

 

Street Fighting / Utcai harc

Sinister Strike / Baljós csapás (kombó mozgás)
- Boszorkányos ütés, melynek következtében X sebzés még hozzáadódik fegyvered sebzéséhez. Tipikusan ez az a fő készség, ami a kombó pontokat generálja.

Gouge (kombó mozgás)
- X sebzést okoz, és elkábítja az ellenfelet X másodpercre. A célponttal szemben kell állni. A képességgel időt nyerhetsz a megmeneküléshez, lehetőséged lesz néhány extra ütés bevitelére, vagy éppen bekerülhetsz a szörny háta mögé, hogy hátba szúrhasd.

Kick / Rúgás
- Egy gyors rúgás egy ellenfelet X mértékben megsebez, s egy varázslat használatát megszakítja egy X másodperc hosszúság időtartam X százalékára. Ezt a képességet a varázshasználók ellen jó bevetni, amikor már épp elkezdtek varázsolni. Figyelni kell a varázslás animációját, s addig várni, amíg nincs elég energia a rúgásra. A jó zsivány karakterek mindig a lehető legjobbkor rúgnak oda..

Slice and Dice / Kaszabolás, aprítás (befejező mozgás)
- Befejező mozgás (finishing move), ami X%-kal meggyorsítja a közelharci támadás sebességét. Kombó pontonként egyre tovább tart. Csak addig kell feltöltened ezt a képességet, hogy gyorsítás a küzdelem végéig kitartson. Ha több ellenféllel harcolsz, hasznos lehet egy szörnyre felpumpálni, leverni az illetőt, elengedni a gyorsítást, majd ismét felgyorsulni, a második szörny támadásakor.

Cheap Shot / Övön aluli ütés (kombó mozgás, rejtőzködés szükséges hozzá)
- Megbénítja a célpontot X másodpercre. A képesség segítségével néhány olyan könnyen bevitt ütéssel kezdheted a harcot, amelyre az ellenfél nem tud visszaütni. A csapatban a zsivány harc közben is elrejtőzhet, s az övön aluli ütés használatával megakadályozhatja, hogy a szörnyek elmeneküljenek.

Kidney Shot / Levesézés (befejező mozgás)
- Ez a befejező mozgás lebénítja a célpontot. Kombó pontonként egyre tovább tart. A képesség arra is jó, hogy megbénítva a szörnyeket megakadályozzuk, hogy elmeneküljenek a csatából, vagy hogy további sérüléseket okozzanak.

 

Assassination / Orvgyilkosság

Backstab / Hátbaszúrás (kombó mozgás, rejtőzködés szükséges hozzá)
- A célpont hátbaszúrása +X% módosítót ad a fegyvernek, és +X értékkel sebzi a célpontot. A játékosnak a célpnt háta mögött kell lennie. Nagyon sok energiát használ ez a képesség.

Eviscerate / Kibelezés (befejező mozgás)
- Befejező mozgás, ami kombó pontonként további sebzést okoz. Ez gyakorlatilag egy azonnali sebzést okozó lecsapó (Slam) varázslat, amit a szörnyek kivégzésére, széttépésére lehet használni.

Rupture / Szakítás (befejező mozgás, DOT)
- befejező mozgás, amely hosszabb időtartamon keresztül sebződést okoz. Kombó pontonként tovább tart. Ez megint egy olyan képesség, amit akkor használsz ki a legjobban, ha olyan szörnnyel ellen veted be, akivel épp elég idejig harcolsz ahhoz, hogy a képesség teljesen kifejtse hatását. Ellenkező esetben inkább egy másik befejező mozgást érdemes választani.

Garrote / Kivégzés (DOT)
- Kivégzed vele az ellenfelet, X másodpercen keresztül X sebződést okozva. Alkalmazásához a célpont mögött kell rejtőzködni. Ha úgy gondolod, sokáig küzdesz majd egy szörnnyel, érdemes a háta mögé osonni, és használni ezt a képességet. A szörny a küzdelem során egyfolytában sebződik majd.

Sap / Bénító csapás (rejtőzködést igényel)
- Kiüti az ellenfelet X másodpercre. Használatához rejtőzködni kell. Csak humanoid ellenfeleken működik. Egyszerre (egy időben) csak egy ellenfelet lehet vele elintézni.

Ambush / Rajtaütés (kombó mozgás, rejtőzködés szükséges hozzá)
- Rajtaütsz, váratlanul letámadod a célpontot, +X% fegyversebzést, és X extra sebzést okozva a célpontnak. Rejtőzködni kell a használatához, és a célpont háta mögött kell elhelyezkedni.

 

Sprint

  A sprintelés, rohanás két szituációban lehet hasznos. Fő célja hogy valamiféle "Óh, neeee!" képességként működjön, ami segít kijutni a bajból. Ha túl sok szörnnyel kerülsz össze egyszerre, vagy egy különleges szörny támad meg ésatöbbi, megnyomhatod ezt a gombot, és elmenekülhetsz a veszély elől. A második használati módja, hogy utazás közben kicsit megnöveld a sebességed. Használhatod arra is, hogy megverd a többi játékost futó versenyben. Van néhány olyan időkorlátokkal rendelkező küldetés is, aminek a megoldásában segítségedre lehet ez a képesség. Érdemes az akció menübe (action bar) első oldalára helyezni, hogy mindig tudd, mikor használhatod újra.

Vanish / Eltűnés
  Lehetővé teszi a zsivány karakternek, hogy eltűnjön a szem elől, valamiféle fejlesztett rejtőzködés módba lépve át, de csökkentve a sebességet annak X%-ára X másodpercen keresztül.

Evasion / Kitérés
  A zsivány kitérés esélye X%-kal megnő X másodpercen keresztül. Ez is amolyan "Óh, neeee!" képességként, vészhelyzet esetére.

Pick Pocket / Zsebmetszés (rejtőzködést igényel)
  Kiürítheted a célpont zsebeit. E képességgel egy kis extra jövedelemhez juthatsz a szörnyektől. Nem veszi el azt a zsákmányt, amit a szörnyek normál leölésével lehet összegyűjteni. Extra esély arra, hogy egy kis plussz zsákmányt szerezz. Rendszerint kisebb pénzösszegeket, vagy tárgyakat lehet így összeszedni.

Sap (Sleep) Pull / Bénító csapás (Altatás) Csalogatás
  A zsivány a bénító csapással elaltathatja a szörnyeket. Ha egyedül vagy, a bénító csapás segítségével egy két szörnyből álló csapatot megoszthatsz. Az egyik szörny háta mögé kell osonni a rejtőzködés segítségével, majd a Sap segítségével el kell altatni. Ezt követően le kell ölni a még éber szörnyet, majd végezz az alvóval.

Tömeg manipuláció
  A zsivány igen hatékonyan tudja a tömeget irányítani (a frissen felébredt szörnyeket gyorsan kivonja a forgalomból) a Sap képesség használatával. Egyszerűen továbbra is rejtőzködni kell, folytatva a bénító csapás osztogatását az újonnan érkezező szörnyekre. A csapatnak ez igen nagy segítség lehet, mivel a zsivány jelentősen lecsökkentheti a tényleges ellenfelek számát. A zsiványok egy időben csak egy szörnyet üthetnek ki ily módon.

Tipikus csata
  A rejtőzködés segítségével egy szörny háta mögé kell osonni, majd hátbaszúrás, rajtaütés, övön aluli ütés, vagy DOT bevitele a célpontra. Aztán kezdődhet a tényleges csihi-puhi. Érdemes egy baljós csapással kezdeni (sinister strike) a kombó pontok kedvéért. Aztán elengedni egy DOT-ot, majd egy közvetlen sebzéssel befejezni a mozgást, mint pl. a kibelezés (eviscerate). Ezt követően megint el lehet kezdeni a kombó pontok gyűjtögetését egy baljós csapással. Mindig bemutathatsz egy második mozgást, ha van elég energiád hozzá, hacsak nem valami igazán erős képesség kedvéért gyűjtögeted a tartalékot. A kezdő zsiványok rendszerint abba a hibába esnek, hogy nem használják eleget a képességeiket.

 

Zsivány kombók
  Használd a gouge képességet, hogy megbénítsd a szörnyet a harc során. Aztán szúrd hátba. Figyelni kell arra, hogy elég energia legyen mindkét dologra, különben a szörny még magához tér a hátbaszúrás kivitelezése előtt.

  A baljós csapás (sinister strike) segítségével gyűjts kombó pontokat. Aztán az aprítással szerezz még egy pár kombó pontot. Aztán megint jöhetnek a baljós csapások, végül a csodaszép zárás egy kibelezéssel..

  A harc kezdetén egy övön aluli ütés segítségével bénítsd meg a szörnyet. Aztán gyűjts néhány kombó pontot (pl sinister strike-kal), amíg a szörny mozgásképtelen.

Távollét (AFK)
  Ha otthagyod a gépedet, lépj be a rejtőzködő módba, és keress valami olyan helyet, ahol a szörnyek nagy valószínűséggel nem fordulhatnak elő. A rejtőzködés segítségével a zsiványok rendszerint olyan helyeken is lehetnek AFK-k, ahol más karakterosztályok nem.

Skill pontok
  A zsiványoknak elsődlegesen a fürgeség (agility) képességre érdemes erősíteni, mert ezt hozzáadódik sebzésükhöz. A másik jó dolog az állóképesség (stamina), mert ez növeli az életpontokat, és a védelmet.

Fegyverek
  A zsiványok alapból tőrt használhatnak. Persze képzéssel elsajátíthatod a kardforgatás művészetét is. Akár mindkét készséget is felfejlesztheted, s majd a helyzettől függően választasz közülük. A 20 szinten már a kétkezes küzdelmet is elkezdheted.

  A zsiványok használhatnak dobófegyvereket, illetve kiképezhetik magukat az íjak, és a számszeríjak használatára. A dobófegyverek (mint pl. dobótőrök) meglehetősen ajánlottak, mivel nem igényelnek lövedéket, muníciót. Ugyanakkor az íj, és a számszeríj nagyobb sebzést okoz. A dobófegyverekkel egy kis extra sebzést okozhatsz a szörnyeknek, még mielőtt odaérnek hozzád. Jók arra is, hogy kivégezd velük az éppen megfutamodó szörnyeket. Sőt, ezek a fegyverek még a csalogatásra is jók (legalábbis a rejtőzködésnél valamilyen szinten biztosan).

Mérgezés
  A zsiványok rendelkeznek azzal a különleges képességgel, hogy mérgeket tudnak készíteni, amivel aztán felspécizhetik a fegyvereiket. Az erre vonatkozó képzést a 20 szinten lehet megszerezni. A méregkeveréshez üres fiolákat, és alapanyagokat kell venned, a receptek rendelkezései szerint. Magasabb szinten a zsiványok jóval erősebb és egyedibb méreg recepteket is elsajátíthatnak. Vannak igazán brutális receptek is, amelyek igen-igen ritka összetevőket igényelnek.

  A bénító méreg (crippling poison) nagyon jó az éppen elmenekülő szörnyek ellen, mert lelassítja őket. Emiatt a zsivány igazán hasznos tagja lehet a csapatnak. A csapattagok igazán könnyen hozzászoknak a zsiványok eme rendkívül hasznos képességéhez.

  A zsiványok más játékosok fegyvereit is megmérgezhetik. Ezt a Trade Screen-en keresztül lehet elvégezni, éppen úgy, mint a fegyver bájolást. A zsiványok el is adhatják ezt a képességüket más játékosoknak, vagy éppen felajánlhatják baráti gesztusként.

Lockpicking / Zárnyitás
  A zsivány különleges bonuszt kap a zárnyitáshoz. Ez a képesség a bezárt ládákon tovább fejleszthető. Vásárolhatsz, vagy készíthetsz gyakorló zárakat is (amit a szerelők készítenek), hogy gyorsabban fejleszd ezt a képességet. Mindig felajánlhatod a többi játékosnak, hogy kinyitod a ládákat, hogy ezzel is fejleszd készségedet.

 

Trade skill lehetőségek

Gyógyfüvek és bájolás
- A zsivány megbűvölheti felszerelését, sokkal erősebbé téve azokat.
Gyógyfüvek és alkímia
- A zsivány tápoló és gyógyító bájitalokat készíthet.
Halászat és főzés
- A zsivány nem rendelkezik a gyógyítás képességével, így a karakter az élelemtől függ, ha nincs a közelben gyógyítással rendelkező csapattag. A halászok zárt dobozokat is kifoghatnak, amelyekkel fejleszthető a zárnyitás készség is.
Nyúzás és bőrművesség
- A zsivány ezek segítségével saját felszerelést készíthet, de akár el is adhatja a kész darabokat